Välkommen till våra supportsidor.

På dessa sidor försöker vi besvara de vanligaste frågorna, ge länkar till manualer och programvaror som kan vara till nytta och glädje samt informera om planerade och andra driftstörningar.

vi jobbar påDet finns här även ett formulär där du kan komma i kontakt med supporten (vilket du givetvis även kan göra via telefon och e-post).

Under alla år vi funnits som leverantör på internet - dvs sedan 1997  - har vi lagt oss vinn om att ha en förstklassig support. Vi vet hur viktigt det är att kunna få hjälp när det behövs och vår kompetenta supportpersonal sitter beredda att svara på dina frågor.
Många gånger har vi fått höra kunder berömma deras hjälpsamhet och positiva attityd.
Vi vet att en förstklassig support är en viktig konkurrensfaktor och vår tradition på det området har gjort oss till en av de mest framgångsrika inom vårt område där kunderna stannar kvar hos oss år efter år.

Hittar du inte vad du söker här, tveka inte att kontaka oss via formuläret, per e-post support@odibo.se eller ring oss på 0485-66 29 95.

supportFör att komma åt alla supportsidor och funktioner måste du först logga in

Är du ännu inte kund hos oss men har frågor du vill ha svar på innan du blir kund, tveka inte att kontaka oss per e-post på info@odibo.se eller ring oss på 0485-66 29 95.

Hur loggar jag in på www.odibo.se?

Klicka på LOGGA IN/UT på menyn upptill.

Ange ditt kundnummer som användarid och ditt lösenord. Lösenordet fick du då du registrerade dig som kund (bekräftelsen på din första beställning).

Saknar du ditt lösenord, kan du begära ut det på "LOGGA IN/UT" -sidan

Jag hittar inte mitt kundnummer / mina uppgifter! Vad gör jag?

Är det uppgifterna för inloggning du behöver, kan du få dem skickade till dig via LOGGA IN/UT -sidan. Du fyller i ditt kundnummer, epostadress eller organisationsnummer. Uppgifterna skickas då till den epostadress vi har registrerad här hos oss. Det är därför viktigt att uppdatera sina kontaktuppgifter vid flytt etc. 
Kundnummer finns också angivet på orderbekräftelser och fakturor från oss. Hittar du inte dessa uppgifter, kontakta oss per telefon 0485-662995 eller per epost support@odibo.se så hjälper vi dig.

Hur uppdaterar jag mina kontaktuppgifter?

Du kan uppdatera dina uppgifter efter att du loggat in. Kan du inte logga in, kontakta oss per telefon 0485-662995 eller per epost support@odibo.se .

Jag har idag ett annat webbhotell / en annan registrar. Hur byter jag till er?

Vi hjälper dig med bytet så det går smärtfritt och utan avbrott. Rutinerna är lite olika beroende på leverantör.

Kontakta oss påtelefon 0485-662995 eller per epost support@odibo.se

Jag vill ha hjälp hela vägen med hemsida, epost etc.

Då har du kommit rätt. Hos oss kan du välja enstaka tjänster eller en komplett, färdig lösning där allt ingår. Epost, hemsida, support, sökmotoroptimering, etc i ett paket.

Kontakta oss per telefon 0485-662995 eller per epost support@odibo.se så går vi igenom vad du behöver.

Jag ska ta över ett befintligt webbhotell och domännamn. Hur gör jag?

Kontakta oss per telefon 0485-662995 eller per epost support@odibo.se så går vi igenom vad som behöver göras.

Varför står det att jag godkänner att mina beställaruppgifter tas in i ert register?

Helt enkelt för att den svenska personuppgiftslagen med flera regler är svårtolkade och det är säkrast för oss att få ditt godkännande så det inte blir några problem senare. Uppgifterna används primärt för att administrera vår hemsida och för att kunna genomföra dina beställnignar. De kan även användas av oss eller andra företag i koncernen för att erbjuda tjänster som vi tror kan passa dig. Du kan givetvis själv välja att inte vilja få sådana erbjudanden.

Några av de kunder vi jobbat med under våra första 19 år:

  • dandent
  • vivecasten
  • post o tele styrelsen
  • relaxsverige
  • folksam
  • ericsson
  • tittut
  • polisen
  • boaltenstam
  • bipac
  • sonotop
  • djuret
  • musikshopen
  • collett
  • promenta