Vanliga frågor  - E-post

Här får du svar på några av de vanligaste frågorna då det gäller e-post. Supportfrågor finner du under Support då du loggat in.

Stödjer ni både POP och IMAP

Ja, du kan använda både POP och IMAP på e-posttjänster du har hos oss. Ingår utan extra kostnad i alla paket.


Kan jag kolla mailen via mobilen?

Självklart kan du göra det.

De flesta använder IMAP för sina e-postkonton om de skall kolla dem från olika program, men du kan även använda webmail om du hellre vill det. Vi själva använder IMAP på mobilen, Thunderbird med IMAP på jobbet och hemma samt webmail då jag är ute och reser.


Finns det webmail?

Javisst gör det det.

Webmail är väldigt praktiskt då man är ute på resa eller loggar in från någon annans dator.

Du kan välja mellan minst två olika webmailprogram hos oss. SquirrelMail eller RoundCube (vissa kontotyper har även Horde).


Kan jag vidarebefordra vissa e-postadresser?

Ja, du kan skicka e-posten vidare till en eller flera andra adresser. Kan var bra om man vill att info@mittdomännamn.com skall gå till flera olika personer.


Finns det autosvar / semestermeddelande?

Ja, du kan till och med ange vilka perioder det skall gälla så du inte glömmer ta bort det då du kommer tillbaka. Det kan ju hända att semestern gjort att du glömt allt som hade med jobbet att göra.