• epost hosting

    Har du fortfarande ingen riktig epostadress?

    Uppfattas det som seriöst med en epostadress på hotmail, gmail, telia.com etc?
    Vill du inte att Google skall ha tillgång till alla dina mail för att styra ditt surfande?
    Skaffa din en riktig epost med ditt egna domännamn för endast  19:-   8:-  per månad.


  • 100% nöjda kunder

    Egen hemsida inklusive allt!

    För dig som vill få en färdig lösning på alla delar som behövs för din närvaro på internet har vi skapat detta paket. Designad hemsida, epost, webbhotell, support, med mera, med mera.

Problem med telia epost

För de av er som har Telia som internetleverantör och har problem med er email,

Telia lägger nu om sin hantering av utgående epost innebärande att man maste ändra inställningar i sitt epostprogram.

Tyvärr är inte deras instruktioner helt korrekta innebärande att manga av er har spenderat mycket tid och kraft med att försöka lösa de uppkomna problemen med felaktig information. Verkar dessutom som att det varierat över tiden, vilket av nedanstaende som fungerar.

Ringer ni Telia, säger vissa personer pa deras support att ni inte skall använda deras SMTP eftersom ni har eget domännamn. Detta är fel. Alltid bäst att använda SMTP via internetleverantören man är uppkopplad mot.



Alternativ A:

1) Ändra utgaende server (SMTP) till mailout.telia.com.

2) Ändra port för uttgaende server till 465

3) Klicka i att användarnamn och lösenord skall användas.

4) Klicka inte i säker lösenordsautentisering.

5) Klicka inte i att samma användare och lösen som till inkommande mail (eller inkommande server POP) skall användas.

6) Ange ditt användarnamn och lösen som du har hos Telia (i vissa program kan man inte ange lösenord utan du far den fragan första gangen du försöker skicka) .

7) Klicka i att servern (SMTP-servern) skall använda säker anslutning (SSL)

Spara

Testa


Alternativ B:

1) Ändra utgaende server (SMTP) till smtprelay1.telia.com.

2) Ändra port för uttgaende server till 465

3) Klicka i att användarnamn och lösenord skall användas.

4) Klicka inte i säker lösenordsautentisering.

5) Klicka inte i att samma användare och lösen som till inkommande mail (eller inkommande server POP) skall användas.

6) Ange ditt användarnamn och lösen som du har hos Telia (i vissa program kan man inte ange lösenord utan du far den fragan första gangen du försöker skicka) .

7) Klicka i att servern (SMTP-servern) skall använda säker anslutning (SSL)

Spara

Testa


Alternativ C (skall inte fungera, men gör det visst fortfarande, klockan 16:30 den 8:e maj):

1) Ändra utgaende server (SMTP) till smtprelay1.telia.com.

2) Ändra port för uttgaende server till 25

3) Klicka inte i att användarnamn och lösenord skall användas.

4) Klicka inte i säker lösenordsautentisering.

5) Klicka inte i att samma användare och lösen som till inkommande mail (eller inkommande server POP) skall användas.

6) Ange inte användarnamn och lösen

7) Klicka inte i att servern (SMTP-servern) skall använda säker anslutning (SSL)

Spara

Testa

Du hittar Telias hjälpsidor via denna länk:

http://www.telia.se/privat/kundservice/support/internet/supporte-post/guider/saker_epost.page

.